Het echte werk gaat beginnen - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Arne Wittekoek - WaarBenJij.nu Het echte werk gaat beginnen - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Arne Wittekoek - WaarBenJij.nu

Het echte werk gaat beginnen

Blijf op de hoogte en volg Arne

15 September 2012 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Bij deze is de introductie week afgelopen. Dinsdag en woensdag hebben we in de schoolbanken gezeten en hebben we drie keer dezelfde presentatie gezien en dus ook dezelfde informatie gehoord.

Donderdag hebben we een integratie workshop gedaan om elkaar beter te leren kennen. Dit was erg gezellig en de groep is leuk.

Vrijdag hebben we een excursie gedaan naar Dürnstein, Stift Melk en Stift Göttweig. De laatste twee zijn kloosters die heel wat jaren geleden zijn gebouwd maar super goed zijn onderhouden. Stift Melk was erg indrukwekkend, je kan het zien bij de foto's die ik zal uploaden.

Vandaag gaan wij kijken wat er boven Krems in de bergen is en daarna mogen weg gaan genieten van Mexicaans eten en drinken. De Mexicaanse uitwisselingsstudenten hebben een Mexicaanse avond georganiseerd en alle uitwisselingsstudenten zijn daar welkom.

Ik heb ondertussen ook een nieuwe kamer genoot, een Moldavische jongen, Roman. Hij gaat hier drie jaar zijn Bachelor programma doen. Het lijkt wel of de Bachelor programma's hier in Oostenrijk anders zijn, maar dat moeten we eerst maar eens gaan ervaren.

Ik heb ondertussen ook mijn roosters en ik mag zeker niet klagen. Ik ben vaak een dag vrij, en als ik college heb is dat er maar een. Echter kan het wel een college van vier tot vijf uur lang zijn.

Als laatste wil ik graag meedelen dat ik een nieuwe baan heb hier in Oostenrijk. Ik mag aanstaande maandag (17 augustus) beginnen als barman in de XO Bar Lounge. Dit is een lounge waar we eigenlijk bijna altijd komen en op twee minuten vanaf mijn kamer is. Ik mag dus zeker niet klagen.

Nou vanuit Oostenrijk: Ein schönes Wochenende und auf wiederhören

  • 15 September 2012 - 12:17

    Joan:

    Ha lieverd, leuk om te lezen. Zo te ' horen' gaat het wel goed daar in Krems. Ik zat er ook niet over in de war. gefeliciteerd met je nieuwe baan! Gaaf hoor en zo lekker dicht bij huis.Hier alles oke!Liefs ma

  • 15 September 2012 - 12:17

    Joan:

    Ha lieverd, leuk om te lezen. Zo te ' horen' gaat het wel goed daar in Krems. Ik zat er ook niet over in de war. gefeliciteerd met je nieuwe baan! Gaaf hoor en zo lekker dicht bij huis.Hier alles oke!Liefs ma

  • 15 September 2012 - 12:21

    Joan:

    Prachtige foto's!! Sorry hoor dat nu al mijn 3e reactie schrijf, maar je weet m'n kleur he!
    Heb je mijn mail van de week gelezen?
    xxx

  • 15 September 2012 - 14:00

    Bea:

    Ha Arnie,

    Dat klinkt allemaal goed! En leuk dat je een baantje hebt.
    De foto's zijn schitterend; volgens mij een prachtige omgeving daar.

    Succes met alles en een fijn weekend,
    groetjes, Johan en Bea + kids

  • 15 September 2012 - 14:59

    Anita Japenga:

    Ha Arne,
    Leuk om zo wat van je te horen. Succes daar met je studie en je nieuwe baan. De tijd zal vast wel snel gaan op deze manier.
    groetjes Anita Japenga

  • 15 September 2012 - 17:22

    Cor:

    Hoi Arne,

    Blij te lezen dat het goed gaat! Veel plezier nog. Stuur je een foto als je 10 pullen bier tegelijk kan optillen?

  • 15 September 2012 - 17:22

    Cor:

    Hoi Arne,

    Blij te lezen dat het goed gaat! Veel plezier nog. Stuur je een foto als je 10 pullen bier tegelijk kan optillen?

  • 15 September 2012 - 17:22

    Cor:

    Hoi Arne,

    Blij te lezen dat het goed gaat! Veel plezier nog. Stuur je een foto als je 10 pullen bier tegelijk kan optillen?

  • 15 September 2012 - 18:40

    Joan:

    Wat is de kleur van het haar van je vader eigenlijk?
    xxx

  • 20 September 2012 - 11:32

    Jetty:

    ha Arne, gefeliciteerd met je baantje , lekker dichtbij.
    als ik zo het verslag van je lees, heb je daar een luizeleventje grapje.
    de omgeving is ook prachtig aan de foto's te zien.
    ik denk dat het een leuke ervaring is.
    en ik zie wel aan de reakties wie er weer aan drank denkt, haha
    nou tot schrijfs maar weer .
    veel plezier.

    tante Jetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Krems an der Donau

Arne

Is graag op reis

Actief sinds 27 Feb. 2012
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 12087

Voorgaande reizen:

28 April 2013 - 03 Mei 2013

Vrijwilligerswerk in Bosnië

08 September 2012 - 02 Februari 2013

Uitwisseling

Landen bezocht: