Verschillende indrukken - Reisverslag uit Zavidovići, Bosnië en Herzegovina van Arne Wittekoek - WaarBenJij.nu Verschillende indrukken - Reisverslag uit Zavidovići, Bosnië en Herzegovina van Arne Wittekoek - WaarBenJij.nu

Verschillende indrukken

Blijf op de hoogte en volg Arne

30 April 2013 | Bosnië en Herzegovina, Zavidovići

Het is nu dinsdag 30 april. We hebben al twee volle dagen bij de basisschool grwerkt en ik heb heel veel verschillende indrukken gehad. Ten eerste is het super om te zien dat de kinderen blij zijn met dingen die voor ons heel normaal zijn, zoals een tandenborstel en tandpasta. Daarnaast is het heel erg om de afgebroken huizen en verlaten steden te zien omdat de mensen daar zijn weggejaagd tijdens de oorlog.

Als derde, en meest schokkende is de grote staalfabriek die naast de basisschool staat waar elke dagen gigantische wolken met afvalstoffen de lucht in verdwijnen. Maar omdat het veel arbeidsgelegenheid opleverd (voor een pasr duizend mensen) klaagt niemand over de slechte oude fabriek. De mensen werken daar fulltime voor €400,- per maand. Hier kunnen zij net van rondkomen.

De mensen in Bosnië zijn wel super aardig en alles kan en is mogelijk. Morgen hopen we de school klaar te hebben en een kleine opening te vieren, dit omdat de directeur op sterven ligt.

Vrijdag hoop ik weer thuis te zijn en kunnen de foto's bekeken worden en zal ik mijn indrukken vertellen.

• 30 April 2013 - 21:45

Wittekoek:

Hoi Arne, wat fijn dat alles daar goed gaat, en het is ook voor jullie als schoolgenoten ziet hoe goed wij het hebben, nog een paar dagen en dan is het alweer voorbij,
    Wij hebben een prachtige koningsdag gehad, doei tot gauw,

• 01 Mei 2013 - 11:19

Joan:

Goed bezig lieverd! Suc6 nog!
    xxxx

• 01 Mei 2013 - 20:15

Cor Wittekoek:

Hoi Arne, leuk te lezen dat je het leuk vind en dat je zulke indrukken op doet! Sterkte met de laatste loodjes. Groeten pa