Had a blast in Budapest - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Arne Wittekoek - WaarBenJij.nu Had a blast in Budapest - Reisverslag uit Krems an der Donau, Oostenrijk van Arne Wittekoek - WaarBenJij.nu

Had a blast in Budapest

Blijf op de hoogte en volg Arne

04 November 2012 | Oostenrijk, Krems an der Donau

Ola,

Zoals beloofd zou ik een status update maken met foto's over Boedapest. Wat een mooie stad is dat. Er is nog heel veel in originele staat van het Hongaars-Oostenrijkse Rijk waarvan Boedapest de 2e grootste stad was.

De bruggen, kastelen en kerken in Boedapest zijn zeer indrukwekkend. In het koninklijk paleis zijn zelf gebouwen die niet gerestaureerd zijn na de 2e wereld oorlog en de kogelgaten en granaatscherven zitten nog steeds in de muur.

Je kan duidelijk zien dat Boedapest een zeer Katholieke stad is. Op elke hoek van de straat is er wel een kerk te vinden en niet zoals bij ons in Nederland, een modern gebouw, nee van die indrukwekkend grote kerken in Baroque stijl.

Daarnaast heeft Boedapest het op 1 na oudste metronetwerk van centraal Europa en dat was duidelijk te zien, korte stations, hele oude stijl. Net of je in een themapark loopt.

En ja, dan moet ik toch even op het onderwerp geld en bier komen. Tussen 16.00 en 20.00 uur is het Happy Hour en kan je een halve liter bier voor 199 Forint kopen, omgerekend is dit ongeveer €0,60
We zijn naar Boedapest gegaan met een bus via de organisatie Eurolines en ik kan eigenlijk alleen maar vol lof zijn. Van Wenen naar Boedapest werd dit verzorgt door Blaguss en de terugweg was door Volánbusz. De reis kost €19,- en dan wordt je in het centrum van de stad afgezet.
De overnachting deden wij in een Budget Hostel wat ons €8,- per nacht kostte. Prima om naartoe te gaan dus.

Morgen gaat dan weer school beginnen, maar aan het einde van de week hebben we weer een hoogte punt van de reis. Opa en Oma Wittekoek komen gezellig op bezoek. Ik vermoed dat ik ondertussen genoeg kennis heb op gedaan om als gids te functioneren.

Nou dat was wel weer genoeg denk ik zo.

Tot schrijfs ;)

• 04 November 2012 - 15:14

Johan:

Ha Arne,

Ik (Johan) ben ook een keer in Budapest geweest en het is inderdaad een hele mooie stad! Met zulke prijzen voor een biertje is het daar zeker goed vertoeven.
    Je begint al een aardige globetrotter te worden en het zal straks weer wennen worden in dat kleine kikkerlandje... (maar dat is gelukkig nog heel ver weg!).

Geniet ervan en vergeet niet op z'n tijd je vitamientjes in te nemen...

Groeten van
    Johan, Bea en de kids

• 04 November 2012 - 20:29

Joan:

ha Arnie,

Leuk om te lezen!!! nou voor zulke prijzen doen ze het hier niet nee!!
    Foto's had ik vanmorgen al gekeken, erg leuk! stad om op t lijstje:" nog te bezoeken te zetten!"
    Liefs, ma